Stavbu rychlotratí evropské dotace nezaplatí. Česko bude muset hledat peníze i jinde
Jen část z bilionového účtu na výstavbu tuzemské vysokorychlostní železnice pokryjí dotace z Evropské unie. Česko tak bude muset hledat jiné zdroje, jak historicky nejambicióznější dopravní projekt zaplatit. V úvahu přicházejí půjčky, zelené dluhopisy, partnerství se soukromým sektorem anebo zpoplatněné koncese pro budoucí dopravce.

Nejste přihlášen
Pokud si chcete přečíst více, staňte se členy ENERGY-HUB club
Přihlásit seVyzkoušejte měsíční členství v ENERGY-HUB clubu zdarma!
Související články
VW kvůli poklesu poptávky a dotací omezí výrobu dvou modelů elektromobilů
Německá automobilka Volkswagen kvůli poklesu evropské poptávky a snížení státních dotací omezí výrobu dvou modelů elektromobilů, I…
Von der Leyenová přivezla Česku schválených 225 miliard korun. Na Green Dealu podle ní Češi vydělají
Green Deal funguje, a to nejen z hlediska ochrany planety. Prospívá i ekonomice. Právě díky zelené transformaci může být Evropa bo…
Lobing automobiliek bol silnejší než argument, že výfukové plyny zabíjajú desaťtisíce ľudí
Automobilky nebudú musieť pred ukončením predaja „spaľovákov“ v EÚ výrazne modernizovať ich motory. V EÚ zomiera na znečistenie z…
Vodíková Tatra bude v listopadu. Jako příklad schopností Čechů v zelených technologií jí zmínila šéfka Evropské komise
Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová zmínila v úvodním slově na pražském Green Deal Summitu hned dvě české firmy. V…
Německý průmysl požaduje dostupné ceny energií k udržení konkurenceschopnosti
Německý průmysl chce dosáhnout klimatických cílů co nejrychleji, kvůli příliš vysokým cenám energií ve srovnání s ostatními evrops…
ENERGY-HUB je moderní nezávislá platforma pro průběžné sdílení zpravodajství a analytických článků z energetického sektoru. V rámci našeho portfolia nabízíme monitoring českého, slovenského i zahraničního tisku.